فروش پژو

وبلاگ تخصصی خودرو
قالب وبلاگ
آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش بر اساس نتایج نظرسنجی از مشتریان در بهمن 91 منتشر شده است. این گزارش نشان می دهد که روند فزاینده رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، در بهمن ماه نیز ادامه داشته است.  

 


 

بر اساس این گزارش، رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش در بهمن ماه 91 به بالاترین میزان یعنی74.7 درصد رسیده که نسبت به پاییز سال گذشته، 0.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش می افزاید، در شاخص هزینه پرداختی برای خدمات پس از فروش، مشتریان  64.3 درصد راضی هستند که کمترین میزان رضایت مشتریان است.

دارندگان رانا

پایین ترین میزان رضایت در میان خودرو ها در بهمن ماه 91مربوط به خودرو رانا و برابر با 69.9 درصد بوده است.

جایگاه ایران خودرو

در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ایران خودرو در تابستان سال گذشته در بین 9 شرکت از جایگاه هفتم برخوردار بوده و در پاییز ۹۱ با دست یابی به رضایت ۷۳.۳درصدی مشتریان، بین ۱۱ شرکت در جایگاه ششم قرار گرفته است.

دارندگان خودرو راضی ترند

رضایت مشتریان خودرو از فرآیند خدمات پس از فروش در تابستان پارسال، در کل، ۱.۳درصد و در پاییز ۱.۲درصد بیشتر از میانگین کل صنعت است.

خدمات گارانتی هنوز کار دارد

رضایت کلی مشتریان در شرایط وارانتی در  بهمن  ۹۱ به صورت معناداری بیشتر از دوره گارانتی است. این تفاوت درخصوص همه مشخصه های خدمات پس از فروش وجود دارد. در این میان بالاترین تفاوت میزان رضایت، به ترتیب مربوط به تامین به موقع قطعه و هزینه پرداختی برای خدمات انجام شده است.

نتایج نظرسنجی بهمن ماه ۹۱، نشان می دهد که رضایت مشتریان از خدمات وارانتی 4.4درصد بیشتر از مشتریان خدمات گارانتی است. پژو ۴۰۵ و سمند بیشترین خودروهای پذیرش شده در نمایندگی های خدمات پس از فروش و میزان رضایت مشتریان در مورد این دو به ترتیب 74.9 و 74.5درصد است.

عوامل مراجعه به خدمات پس از فروش

بر پایه گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ایراد فنی با سهم 78.1درصد، بیشترین علت پذیرش خودرو در نمایندگی های خدمات پس از فروش بوده و رضایت مشتریان در این خصوص 73.9درصد است.

از میان57هزار و 379 مشتری نظرسنجی شده، 78.1درصد (خوردوهای مربوطه) به دلیل ایراد فنی درنمایندگی ها پذیرش شده و مشتریان 73.9 درصد از خدمات راضی بوده اند.

سرویس های ادواری در میان 8215 خودوری پذیرش شده در نمایندگی ها، 14.3درصد را به خود اختصاص داده که دومین عامل مراجعه، و میزان رضایت مشتریان در این بخش 78.8 درصد است.

صافکاری و نقاشی با 4.3 درصد و سایر موارد با 3.3 درصد فراوانی، دلایل دیگر مراجعه به نمایندگی ها و رضایت مشتریان در این دو مورد به ترتیب 74.7 و 77.1 درصد بوده است.

نقش رفتار کارکنان تعمیرگاه

بیشترین رضایت از خدمات پس از فروش مربوط به پژو 206 معمولی و پایین ترین آن مربوط به  رانا است. هزینه پرداختی برای خدمات انجام شده، در تمامی خودروها پایین ترین و رفتار مودبانه کارکنان تعمیرگاه، دارای بالاترین میزان رضایت است.

هزینه پرداختی برای خدمات انجام شده، در مورد رانا دارای پایین ترین میزان و رفتار مودبانه کارکنان تعمیرگاه، در مورد سوزوکی با 87.1 درصد، دارای بالاترین میزان رضایت است .

هزینه پرداختی برای خدمات انجام شده، در دفتر منطقه ای کرمانبا 60.1 درصد دارای پایین ترین میزان رضایت در کل و رفتار مودبانه کارکنان در دفتر منطقه ای ساری با 86.4 درصد دارای بالاترین میزان رضایت است.
[ ۱۳٩٢/٢/۳۱ ] [ ۱:٤۱ ‎ب.ظ ] [ Admin ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک های مفید
پيوندهای روزانه

صفحات اختصاصی
لینک های مفید
آرشيو مطالب
امکانات وب